شناسه خبر : 103626
یکشنبه 26 شهريور 1402 , 12:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

زنده‌تر از همیشه/ من تو رو آدمت می‌کنم!

فاش نیوز - روح‌الله، زیاد شوخی می‌کرد و سر به سر بچه‌ها می‌گذاشت. یادم است یک بار توی میدان صبحگاه، یکی از بچه‌ها را اذیت کرده و داشت از دستش فرار می‌کرد. آن بنده خدا هم چوب برداشته بود و می‌دوید دنبال روح‌الله. همین‌طور که می‌دوید، داد می‌زد «من تو رو آدمت می‌کنم!»...

کد خبر: ۶۱۶۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۸ - 15September 2023
 

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اسمش به عنوان اولین شهید مدافع حرم استان اصفهان در دفتر تاریخ ثبت شده است. «روح الله کافی‌زاده» نیرو لشکر زرهی ۸ نجف اشرف، در شهریور سال ۱۳۵۹ در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. سه برادر و سه خواهر داشت و به خاطر علاقه به شغل نظامی در آزمون سپاه پاسداران شرکت کرد و پذیرفته شد. او ۱۵ اردیبهشت ۹۲ در ۳۳ سالگی در حلب سوریه به شهادت رسید.

به فکر خانواده

یکی از همرزمان شهید می‌گوید: در پادگان «بُحوث» در جنوب‌شرقی حلب که بودیم، روح‌الله خیلی توی فکر خانواده‌اش بود و گاهی که سر درددل‌اش باز می‌شد، می‌گفت: «احمد! این چند سال خیلی زن و بچه‌ام را بابت شرایط اقتصادی‌ام اذیت کرده‌ام و قصد کردم از سوریه که برگشتیم ببرم‌شان زیارت و گردش تا تلافی این مدت دربیاید» ۲ هفته از این حرف نگذشته بود که خبر شهادت روح‌الله، همه‌مان را شوکه کرد.

تو رو آدم‌ات می‌کنم

یکی دیگر از همرزمان شهید تعریف کرده است: روح‌الله، زیاد شوخی می‌کرد و سر به سر بچه‌ها می‌گذاشت. یادم است یک بار توی میدان صبحگاه، یکی از بچه‌ها را اذیت کرده و داشت از دستش فرار می‌کرد. آن بنده خدا هم چوب برداشته بود و می‌دوید دنبال روح‌الله. همین‌طور که می‌دوید، داد می‌زد «من تو رو آدمت می‌کنم!» سال‌ها گذشته. روح‌الله شهید شده و آن بنده خدا هم که خیلی انسان شریف و با اخلاقی بود، به دلیلی فوت کرد، ولی نام و نشان روح‌الله، زنده‌تر از همیشه باقی مانده و خواهد ماند.

در ادامه تصاویری از این شهید را می‌بینید.

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

سه شهید در مراسم یک شهید. این تصویر، اردیبهشت ۹۲ طی مراسم گرامیداشت پاسدار شهید مدافع حرم روح الله کافی زاده در محل مسجد حسنیه نجف آباد ضبط شده. سه نفر از حاضرین در این تصویر، به شهادت رسیده اند. از راست به چپ شهید موسی جمشیدیان (۱۴ آبان ۹۴)، یک پاسدار که خدا حفظش کند، شهید علیرضا نوری (۲۹ اسفند ۹۳) و شهید کمیل قربانی (۲۵ مهر ۹۴)

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

آدم کردن یک شهید به ضرب بیل و کنگ

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi